torsdag den 19. juli 2012

Ferie-kage til mine kollegaer

I går var sidste arbejdsdag inden min ferie. Og derfor skulle mine kollegaer forkæles med karamelliseret Brownie og cupcakes med karamelfrosting.
Jeg har længe drømt om at bage den brownie efter at have set opskriften på chocolat.dk og dernæst smagt den hos min kageveninde Anita
Den kan anbefales på det kraftigste og pas på den er også vanedannende. Men nu er I advaret :o)

Karamelliseret Brownie

180 g smør
180 g mørk chokolade
3 æg
300 g sukker
100 g mel
75 g kakao
en knivspids salt
ca. 400 g kondenseret mælk ( 1 dåse )
100-150 g hakket lys chokolade

How to do:

Smelt smør og mørk chokolade over vandbad.
Pisk sukker og æg let og luftigt.
Vend chokolademassen i æggesnapsen. Sigt mel, kakao og salt i.
Hæld dejen i en form (25x35cm) foret med bagepapir.
Drys den lyse hakkede chokolade over dejen og hæld den kondenseret mælk ud over kagen.

Bag kagen ved 170 °C i  40-45 min. Hold øje med kagen de sidste minutter så det karamelliseret lag ikke får for meget.
Lad den køle natten over og skær ud i små firkanter




Ingen kommentarer:

Send en kommentar