mandag den 9. juli 2012

Jordbær og cakepops-isvafler

Jordbær, sol og isvafler er lig med sommer. Solen må vi drømme os til, men alt det andet kan vi godt klare.
Mine døtre og jeg var ude og plukke jordbær i det smukkeste solskinsvejr og lærkesang. Det blev til lige knap 5 kg jordbær plus dem vi også smagte på. Godt at det kun var den medbragte skål der skulle vejes før og efter jordbær plukning.

Jeg havde en masse kagerester liggende i fryserne og tog plads for jordbær og rabarbere. Det lavede jeg til en trøffelmasse og fik lyst til at lave disse cakepops isvafler som jeg har set dem hos frkcupcake.dk

Jeg har sat en pind igennem en vaffel, lidt chokolade ned for at holde det fast. En klump trøffelmasse som blev trykket ned i vaflen. Og endelig duppet i candy melts i en farve der minder om jordbær. Jeg havde ingen problemer med at massen ville falde af, dog var vaflen blevet blød men pyt den behøver man ikke spise.






1 kommentar:

  1. Hvor ser de bare super lækre ud - en rigtig god, sød og sjov ide. Godt der blev plads til jordbær i fryseren dem kan man jo sagtens bruge.
    Og du har ganske ret sommer er lig med is, jordbær og også solskin - dejligt i havde det den dag i plukkede jordbær. God sommer.

    SvarSlet